Köpvillkor


Produktpriserna inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser, porto och köpvillkor.


De produkter som ska beställas väljs på hemsidan genom att lägga till dem i kundvagnen. Beställningen kommer att skickas genom att betala för innehållet i kundvagnen med kassafunktionen i onlinebutiken. Genom att göra en beställning accepterar du dessa köpvillkor, produktpriser och fraktkostnader och får en orderbekräftelse via e-post.

Du som konsument har rätten att ångra ditt köp så länge varan inte lämnat vårt lager. 



Frakt

Fraktkostnaderna inkluderar porto och förpackning. Postombudet bestäms av kundens och kundens möjliga önskemål gällande hämtning av leverans kan inte alltid beaktas.

Paket lämnar oss vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar efter beställning. Emellertid kan orderbehandling ibland överbelastas och leveranstiderna kan vara något längre. Om produkten inte finns i lager är leveranstiderna längre, vanligtvis 1-4 veckor. Du kan se om produkten finns på lager på produktsidan. Produktsidan har också en uppskattning av leveranstiden om produkten är slut. Vi kommer att hålla dig uppdaterad om hur din beställning fortskrider och kommer att arbeta för att leverera din beställning så snart som möjligt.


Fraktkostnader bestäms enligt den valda leveransmetoden och eventuella ytterligare tjänster, t.ex. hemleverans. Du kommer att se fraktkostnader i kassan i onlinebutiken innan din beställning godkänns.

Om produkten går förlorad eller skadad under leveransen, måste du meddela butiken omedelbart, men inom 14 dagar. Paket som skadats vid leverans måste omedelbart meddelas det företag som ansvarar för leveransen.

Att inte hämta ut en försändelse är inte en avbokning av beställningen. För att avboka meddelar du alltid Seniorernas butik innan beställningen skickas. Beställningar som inte avbokats innan försändelsen har skickats, debiterar vi dig i båda riktningarna, men inte mindre än 200kr. Vi debiterar fraktkostnaderna enligt Postnords prislista. Seniorernas butik har rätt att kräva de ovannämnda kostnaderna för eventuella återbetalningar som erhållits från kunden innan de återlämnas till kunden.

Vi strävar efter att använda så mycket återvunnet material för förpackning som möjligt. Tyvärr vi levererar inte till Äland.



Betalningsmetoder

Klarnas användarvillkor

Ångerrätt och retur

Som kund har du 14 dagars ångerrätt.

Du kan titta på produkterna hemma precis som du skulle göra i butiken, men observera att produkterna som returneras måste vara i skick för återförsäljning. Detta innebär att endast nya, oöppnade, oanvända och försäljningsbara produkter i dess originalförpackning är berättigade till återbetalning. När återbetalningen har godkänts, kommer dina pengar att returneras till dig efter att återbetalningen har mottagits och behandlats.

Du som konsument står för returfrakten. Kunden ansvarar för eventuella skador under returtransporten från kunden till Seniorernas butik. Om du vill göra en retur, returnera produkterna till följande adress:

Returadress:

Domus Taberna Oy

PL 27

40321 Jyväskylä

Finland

+358442414173

Vänligen ange ditt namn, kontaktinformation, ordernummer och kontonummer för eventuella återbetalningar.

Tyvärr kan vi inte acceptera begagnade eller skadade produkter som återbetalning. Om den returnerade produkten inte är i samma skick kan produktpriset inte återbetalas. Möjlig retur av produkten sker på kundens bekostnad.

Meddelande om felaktig leverans eller defekt produkt måste göras inom 14 dagar efter mottagandet. Om paketet är skadat i posten måste du omedelbart klaga till posten och meddela oss.

Du kan avbryta din beställning före leverans genom att kontakta vår kundtjänst.

Vid klagomål ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.  Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.



Integritetspolicy

Personuppgiftsansvarig:

Företagsnamn: Seniorernas butik (Domus Taberna Oy)

Org./FO-nummer: 2986916-4

Kontaktuppgifter för personuppgiftsansvarig:

E-post: info@seniorernasbutik.se

Syftet med hantering av personuppgifter:

  • - hantera och utveckla kundrelationer
  • - genomförandet av tjänsten
  • - bekräfta kundtransaktioner
  • - kundtjänst- och affärsutveckling
  • - marknadsföring
  • - analys och statistik
  • - opinions- och marknadsundersökningar
  • - andra liknande användningsområden.

Så här skyddar vi dina personuppgifter:

Manuell behandling av personuppgifter ska förstöras korret efter behandling.

Vi raderar våra inaktiva kunders personuppgifter från vårt register efter sex år.

Informationen samlas in i databaser som skyddas av brandväggar, lösenord samt andra tekniska medel. Databaser och deras säkerhetskopior finns i låsta utrymmen och endast vissa förutbestämda personer har tillgång till uppgifterna.

Registerföraren lämnar inte ut information till externa parter om det inte är obligatoriskt för leverans av varorna. Nästan alla försändelser skickas från vårt eget lager. I de sällsynta fall, när försändelsen levereras direkt från leverantören, vidarebefordrar vi den information som är nödvändig för leveransen till dem.